AdWords-Logo

AdWords – kiedy i dla kogo

Ostatnio dość często słyszę pytania o to, kto i kiedy powinien zainwestować w kampanie AdWords?  W tym wpisie chciałem pokazać możliwości, zastosowania, ale też wymagania jakie trzeba spełnić, aby myśleć o rozpoczęciu tej formy promocji. Wszystko fajnie, tylko jak się rozpisałem to stwierdziłem, że nikt tego nie przetrwa i postanowiłem podzielić wpis na dwie części. Oto pierwsza z nich.

AdWords jest świetną formą dotarcia do najróżniejszych grup użytkowników. Pozwala na skierowanie komunikatów reklamowych dokładnie do tych ludzi, których szukasz. Jako narzędzie Googla ma ogromny zasięg, przydatny w poszukiwaniu nowych grup odbiorców. Oczywiście nie jest to system idealny. Posiada swoje wady i wymaga pewnej wiedzy, świadomości i oczywiście wkładu finansowego. Ale po kolei, zacznę od zastosowań, czyli odpowiedzi na pytanie: „Kiedy odpalić AdWordsa?” :)

Dotarcie do zdefiniowanych grup odbiorców

Jeśli znasz zwyczaje swoich użytkowników (lub tych, do których chcesz dotrzeć), to AdWords z pewnością może poprawić Twoją komunikację z nimi.  Kierowanie reklam pozwala na emisję treści zarówno dla wybranych fraz wpisanych w wyszukiwarkę lub występujących na stronach uczestników programu AdSense, jak i konkretnych zainteresowań. Możliwe jest także wyświetlanie reklam dla osób, które już raz odwiedziły Twoją witrynę (kampanie remarketingowe). Z jednej strony, dla przeprowadzenia efektywnej kampanii reklamowej wręcz konieczną staje się znajomość grupy docelowej, z drugiej strony to właśnie kampania przeprowadzona w tym systemie może znacznie pomóc nam w zdefiniowaniu takiej grupy.

Poszukiwanie nowych odbiorców

Coraz częściej główne grupy docelowe są już mocno eksploatowane i bez silnej, rozpoznawalnej marki lub odpowiedniego budżetu reklamowego ciężko jest się przebić do świadomości potencjalnych klientów.

AdWords może nam pomóc sprawdzić, kogo jeszcze nasza oferta może zainteresować. Takie poszukiwanie niszy może pomóc nam w rozwoju firmy i dostosowaniu produktów do potrzeb różnych grup odbiorców.

Przykładem może być choćby szkoła języka angielskiego. Frazy bardziej popularne i ogólne takie jak np.:

  • szkoła języka angielskiego,
  • angielski dla dzieci,
  • szkoła angielskiego,

zazwyczaj są bardziej konkurencyjne i drogie. Można jednak zmodyfikować swoją usługę i spróbować zaoferować lekcje języka angielskiego online. Frazy z tym związane wydają się być mniej konkurencyjne i tańsze jeśli chodzi o koszt kliknięcia. Porównanie poniżej.

Szybkie wsparcie działań marketingowych

Kolejną, bardzo dużą zaletą kampanii AdWords jest możliwość ich szybkiego uruchomienia. Dzięki temu możemy natychmiastowo zareagować na różnego rodzaju wydarzenia i wykorzystać powstające wokół nich zainteresowanie dla własnych celów marketingowych.  Przykładem szybkiej reakcji może być wpis Snickersa na Twitterze po tym, jak Luis Suarez ugryzł  Giorgio Chielliniego w meczu brazylijskiego mundialu.

Suares-bits-chiellini

Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś i Ty za pomocą nie tylko mediów społecznościowych, ale także z wykorzystaniem sieci reklamowej Google wyemitował podobne odpowiedzi na wydarzenia wzbudzające zainteresowanie. Dzięki AdWords zasięg Twojej kampanii będzie o wiele większy niż Twoich kont w serwisach społecznościowych. Szybka i trafna reakcja często daje więcej niż miesiącami planowana i programowo wdrażana kampania reklamowa.

Moim zdaniem to nie tyle najistotniejsze, co najbardziej przydatne zastosowania kampanii AdWords. Dodając do nich możliwości geotargetowania, remarketingu, czy kierowania na konkretne witryny sieci AdSense. Daje to bardzo fajny pakiet możliwości, ale decyzję o przeznaczeniu budżetu i uruchomieniu kampanii musisz podjąć sam.

Michał Ejkszto

Wcześniej hobbystycznie a od 2008 roku zawodowo zajmuję się wszystkim co związane z tworzeniem i promocją serwisów www. Od 2010 roku prowadzę własną firmę specjalizującą się w działaniach z zakresu SEM.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *